블로그 이미지
한글을 영어로 "한스잉글리시"
한스잉글리시

공지사항

최근에 올라온 글

최근에 달린 댓글

글 보관함

calendar

1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31

카테고리

1. 단어 연습

 

   안녕하세요, 여러분 각 단어와 구문을 영어 5번 우리말 1번씩 적습니다. 그리고 단어 아래 동영상을 본후, 선생님들 앞에서 발표합니다.  그 후 통과하면, 단어 시험지를 선생님에게 받아서 단어 시험 칩니다. 5개 이상 틀리면 다시 테스트 봐야 하니 열심히 공부하시기 바랍니다.

 

 


2. Listen & Talk

 

 

G: Excuse me. How much are the round glasses?
M: They’re 18 dollars.
G: Hmm. Can I get a discount?
M: No, I’m afraid not. Sorry.
G: That’s OK. I’ll take them.
 
G: 실례합니다. 저 동그란 안경은 얼마인가요?
M: 18달러입니다. G: . 할인을 받을 수 있나요?
M: 죄송하지만 안 돼요. 죄송합니다.
G: 괜찮아요. 그것을 살게요

 

 

M: Hello. May I help you?
G: Yes. I’m looking for a backpack for school.
M: What about this red one? It’s 12 dollars.
G: Can I get a discount?
M: OK. I’ll take 2 dollars off.
G: That sounds good. I’ll take it.
 

 

M: 안녕하세요. 도와드릴까요?
G: . 저는 학교 갈 때 멜 배낭을 찾고 있어요.
M: 이 빨간색 배낭은 어때요? 12달러예요.
G: 할인을 받을 수 있나요?
M: . 2달러를 깎아 드릴게요.
G: 좋아요. 그것을 살게요.
 
 
 

 

 

G: Excuse me. How much is this purple T-shirt?
M: It’s 10 dollars.
G: That’s expensive. Can I get a discount?
M: OK. I’ll take 1 dollar off. That’ll be 9 dollars.
G: I’ll take it, then. Thank you!
 
G: 실례합니다. 이 보라색 티셔츠는 얼마인가요?
M: 10달러예요.
G: 비싸네요. 할인을 받을 수 있나요?
M: . 1달러를 깎아 드릴게요. 9달러예요.
G: 그러면 그것을 살게요. 고맙습니다!

 

 

M: Hello. May I help you?
G: I’m looking for a baseball glove.
M: This one is 15 dollars and it’s in good condition.
G: Can I get a discount?
M: OK. I’ll take 2 dollars off.
G: Then it’s 13 dollars. I’ll take it.
 
M: 안녕하세요. 도와드릴까요?
G: 저는 야구 글러브를 찾고 있어요.
M: 이 글러브는 15달러이고 상태가 좋아요.
G: 할인을 받을 수 있나요?
M: . 2달러를 깎아 드릴게요.
G: 그러면 13달러네요. 그것을 살게요.
 
 

 

B: Wow! There are so many interesting things here.
W: Everything here is old or used. What are you looking for?
B: I’m looking for a clock. W: How about this red clock?
B: How much is it? W: It’s 15 dollars.
B: That’s too expensive for me. Can I get a discount?
W: No, I’m afraid not. It’s only one year old. It’s almost new.
B: Then, how much is this blue clock with the large numbers?
W: It’s 10 dollars. B: Then, I’ll take the blue one. Thank you.

 

 

 

 

 

B: 우와! 여기에는 흥미로운 것들이 정말 많이 있네요. 
W: 여기 있는 모든 물건들은 오래됐거나 이미 사용한 것들입니다. 무엇을 찾으시나요? 
B: 저는 시계를 찾고 있어요. 
W: 이 빨간색 시계는 어때요? 
B: 얼마인가요?  W: 15달러예요. 
B: 제게는 너무 비싸네요. 할인을 받을 수 있나요? 
W: 죄송하지만 안 돼요. 그것은 사용한 지 일 년밖에 안 됐어요. 거의 새것입니다. 
B: 그러면, 숫자가 큰 이 파란색 시계는 얼마인가요? 

W: 그것은 10달러예요.  B: 그러면, 이 파란색 시계를 살게요. 고맙습니다.

 

 

 

3. 문법 설명

오늘은 문법 영상을 먼저 봅니다. 그리고 난후 '마인드맵'그리고, 선생님들에게 설명을 합니다. 통과 못하면 다시 듣고 다시 선생님들에게 설명합니다. 

 두 번째, 각 워크북의 문법 문제를 풀고 정답을 선생님과 함께 확인합니다. 틀린 문제에 대해서 오답 정리후 다시 선새님께 설명합니다. 


3.1 수동태

 

 

 

 

 

3.2 want + 목적어 +to부정사

 

 


4. 본문 해석

본문을 각 문단 별로 영어 2번 우리말 1번씩 적고 영상을 봅니다.

그 후에 적은 내용을 선생님에게 검사 받고 한글을 보며 영어로, 영어를 보며 한글로 읽습니다. 오늘도 화이팅!!! 

본문 1

Mr. Brown: Hello, club members. As you know, this year’s Environment Day is about upcycling. Before we talk about each group’s event idea for that day, I want you to understand the meaning of “upcycling.” Can anyone explain upcycling?

Sumi: Yes. The word “upcycling” is a combination of “upgrade” and “recycling.”

Eric: Like recycling, upcycling is good for the environment. When you upcycle, you make new and better things from old things.

Mr. Brown: Good. Now, let’s talk about each group’s idea for the event. Let’s start with Pei’s group.

Brown 선생님: 동아리 회원 여러분, 안녕하세요. 여러분도 알다시피, 올해 환경의 날은 업사이클링에 관한 것입니다. 각 그룹이 그날에 할 행사 아이디어를 이야기하기 전에, 나는 여러분이 '업사이클링'의 의미를 이해하기를 바랍니다. 누가 업사이클링을 설명해 줄 수 있나요?

수미: . 'upcycling'이라는 단어는 'upgrade'‘recycling'이 결합한 것입니다.

Eric: 재활용과 마찬가지로, 업사이클링도 환경에 좋습니다. 업사이클링을 하면 낡은 것을 새롭고 더 좋은 것으로 만들죠.

Brown 선생님: 좋아요. 이제 각 그룹의 행사 아이디어에 대해 이야기해 봅시다. Pei의 그룹부터 시작하죠.

 

 

 

 

본문 2

Pei: My group wants to hold a trashion show. “Trashion” is a combination of “trash” and “fashion.” We’ll use trash to make clothes. We want other students to become interested in upcycling through the show.

Mr. Brown: A trashion show sounds like fun! What about your group, Eric?

Eric: My group is going to make musical instruments from old things. We’ll make drums from old plastic buckets. We’ll also make a guitar from old boxes and rubber bands. We plan to play the instruments in a mini-concert.

Mr. Brown: Thank you, Eric. Now, let’s hear from Sumi’s group.

 

Pei: 저희 그룹은 트래션 쇼를 열고 싶습니다. ‘trashion’‘trash’‘fashion’이 결합한 말입니다. 저희는 옷을 만들기 위해 쓰레기를 사용할 겁니다. 저희는 이 쇼를 통해서 다른 학생들이 업사이클링에 관심을 갖게 되기를 바랍니다.

Brown 선생님: 트래션 쇼라니 재미있겠네요! Eric, 너희 그룹은 어떠니?

Eric: 저희 그룹은 낡은 물건으로 악기를 만들려고 합니다. 저희는 낡은 플라스틱 양동이로 드럼을 만들 겁니다. 저희는 또한 낡은 상자와 고무줄로 기타를 만들 겁니다. 저희는 소규모 음악회에서 그 악기들을 연주할 계획입니다.

Brown 선생님: 고마워요, Eric. 그럼 이제 수미의 그룹의 아이디어를 들어 보죠.

 

 

 

 

본문 3

Sumi: My group will make bags from old clothes. For example, we’ll use blue jeans. Look at this bag. This was made by Hajun, one of our group members. Isn’t it nice? We’ll make more bags and sell them on Environment Day. We’re going to give all the money to a nursing home.

Mr. Brown: That’s a great idea. Your ideas are all so creative. I want everyone to work hard for Environment Day.

 

Blue Jeans Bag 

You Need: old blue jeans, sewing kit, scissors, pins and buttons

Step

1. Cut off the legs of the blue jeans.

2. Sew the bottom together.

3. Make shoulder straps from one of the legs.

4. Sew the straps to the top of the jeans.

5. Decorate the bag with pins and buttons.

 

수미: 저희 그룹은 낡은 옷으로 가방을 만들 거예요. 예를 들면, 저희는 청바지를 사용할 거예요. 이 가방을 보세요. 이것은 저희 모둠원 중 한 명인 하준이가 만들었어요. 멋지지 않나요? 저희는 가방을 더 많이 만들어서 환경의 날에 팔 거예요. 저희는 번 돈을 모두 양로원에 드릴 예정이에요.

Brown 선생님: 훌륭한 생각이군요. 여러분의 아이디어는 모두 무척 창의적이에요. 여러분 모두 환경의 날을 위해 열심히 노력하길 바랍니다.

 

 

 

청바지 가방

준비물: 낡은 청바지, 바느질 도구, 가위, 핀과 단추

단계

1. 청바지의 다리 부분을 잘라 내세요.

2. 맨 아랫부분을 바느질하여 붙이세요.

3. 다리 중 한 쪽으로 어깨끈들을 만드세요.

4. 청바지의 맨 윗부분에 끈들을 바느질하여 붙이세요.

5. 핀과 단추로 가방을 장식하세요.